Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Forecasts of the public debt for the Czech Republic
Sentivany, Daniel ; Janský, Petr (vedoucí práce) ; Seman, Vojtěch (oponent)
Cílem této práce je předpovědět budoucí vývoj veřejného dluhu České republiky s ohledem na probíhající fiskální reformy české vlády a dopad světové finanční krize. V úvodní části je prezentován krátký přehled existující literatury o daném tématu, dále jsou pak před- staveny důvody k předvídání úrovně státního dluhu. Druhá část teze je zaměřena na tu nejdůležitější otázku, kterou je udržitelnost dluhu. Zjistili jsme, že český dluh je zaručeně neudržitelný, vypočítali jsme také takzvanou fiskální mezeru abychom zjistili, kolik je třeba na udržení jeho úrovně. Třetí část obsahuje řadu scénářů budoucího vývoje veřejného dluhu České republiky od roku 2003 až do roku 2060. Z našich výsledků jsme zjistili, že za předpokladu, že vláda nepředstaví v dalších desetiletích striktní fiskální reformy, úroveň dluhu v roce 2060 přesáhne 260% HDP. Klíčová slova: veřejný dluh; fiskální mezera; veřejný deficit; veřejný rozpočet; odhadování veřejného dluhu; udržitelnost; konsolidace dluhu; management dluhu E-mail autora: sentivany.daniel@seznam.cz E-mail vedoucího práce: jansky@fsv.cuni.cz
Forecasts of the public debt for the Czech Republic
Sentivany, Daniel ; Janský, Petr (vedoucí práce) ; Seman, Vojtěch (oponent)
Cílem této práce je předpovědět budoucí vývoj veřejného dluhu České republiky s ohledem na probíhající fiskální reformy české vlády a dopad světové finanční krize. V úvodní části je prezentován krátký přehled existující literatury o daném tématu, dále jsou pak před- staveny důvody k předvídání úrovně státního dluhu. Druhá část teze je zaměřena na tu nejdůležitější otázku, kterou je udržitelnost dluhu. Zjistili jsme, že český dluh je zaručeně neudržitelný, vypočítali jsme také takzvanou fiskální mezeru abychom zjistili, kolik je třeba na udržení jeho úrovně. Třetí část obsahuje řadu scénářů budoucího vývoje veřejného dluhu České republiky od roku 2003 až do roku 2060. Z našich výsledků jsme zjistili, že za předpokladu, že vláda nepředstaví v dalších desetiletích striktní fiskální reformy, úroveň dluhu v roce 2060 přesáhne 260% HDP. Klíčová slova: veřejný dluh; fiskální mezera; veřejný deficit; veřejný rozpočet; odhadování veřejného dluhu; udržitelnost; konsolidace dluhu; management dluhu E-mail autora: sentivany.daniel@seznam.cz E-mail vedoucího práce: jansky@fsv.cuni.cz
Optimalita maastrichtských fiskálních kriterií ve světle ekonomické teorie
Firkaľová, Alexandra ; Šaroch, Stanislav (vedoucí práce) ; Jelínek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na téma Optimalita maastrichtských fiskálních kritérií ve světle ekonomické teorie. První kapitola se soustředí na oblast funkcí veřejných financí a na nesoulady, které se vyskytují v jejich chápání, na vybrané druhy schodků veřejných deficitů a jejich důsledky. Přiblíženy jsou i možnosti řešení veřejného dluhu, maastrichtská kritéria a dodržování Paktu evropskými zeměmi. Druhá kapitola prezentuje názory, podle kterých nejsou současná fiskální kritéria nejvhodnější a nabízí řadu alternativních možností pro jejich výpočty. Třetí kapitola přináší pohled Evropské komise na udržitelnost veřejných financí v Evropě a následně i porovnání prognóz jednotlivých zemí v rámci jejich stabilizačních a konvergenčních programů. Druhá část této kapitoly je zaměřena na empirickou analýzu různých scénářů vývoje veřejných financí, a s nimi souvisejících ukazatelů. Scénáře jsou zpracovány s využitím fiskální aritmetiky, která byla použita i pro stanovení maastrichtských fiskálních konvergenčních kritérií.
Cíle a výsledky reformy veřejných financí v České republice 2007-2010 v oblasti daňové
Zadáková, Klára ; Kubátová, Květa (vedoucí práce) ; Schvábová, Andrea (oponent)
Náplní této práce je zhodnotit cíle reformy veřejných financí v letech 2007 -- 2010, převážně v daňové oblasti. Hlavním cílem reformy bylo snížení deficitu veřejných financí, snížení vládního dluhu a také administrativních nákladů spojených s výběrem daně vznikajících na straně poplatníka i státu. Nejvýznamnější změny byly aplikovány v rámci daně z příjmů fyzických osob, proto této dani věnuji největší pozornost. V rámci reformy veřejných financí také probíhají změny v daňovém systému. Jedná se o nový zákon o daních z příjmů, nový daňový řád a vytvoření jednotného inkasního místa. Všechny tyto úpravy mají vést ke zjednodušení legislativy a správy daní a tím tak ke snížení administrativních nákladů. Při hodnocení naplnění cílů jsem porovnávala stanovené cíle a skutečné dopady a došla k závěru, že cíle se naplnit nepodařilo. Na druhou stranu je nutné zdůraznit, že plnění cílů reformy bylo a je do značné míry ovlivněno dopady ekonomické krize a také nestabilním politickým prostředím.
Vývoj veřejných deficitů a státní dluh v ČR
Řeháková, Jana ; Filipová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
V první kapitole této práce je vymezena teorie veřejných deficitů a státního dluhu, součástí jsou i subkapitoly o vývoji těchto makroekonomických ukazatelů v České republice. Druhá kapitola se zabývá daňovou problematikou, jsou zde charakterizovány nejdůležitější daně vybírané v České republice. Třetí kapitola je věnována státnímu rozpočtu roku 2009, kde je popisován zhoršující se vývoj veřejných financí na základě působení celosvětové ekonomické krize a dále reakce vlády na tuto negativní situaci. Čtvrtá kapitola je zaměřena na státní rozpočet České republiky v roce 2010 a jeho výdajový rámec, tzv. "Janotův balíček". Závěrečná kapitola se zabývá dvěma vládními dokumenty, Konvergenčním programem a "Exit strategy", ve kterých jsou zachyceny návrhy řešení problému zadluženosti českých veřejných financí v letech 2011 a 2012.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.